Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

DOSTAWA TOWARÓW W KRAJU , AKTUALNOŚCI , KASY REJESTRUJĄCE

23 marca 2017

Zwrot towaru przez klienta nieposiadającego paragonu

0 1071

W sytuacji, gdy podatnik nie dysponuje paragonem fiskalnym zwróconym przez klienta, ale jest w posiadaniu innych dokumentów jednoznacznie potwierdzających fakt dokonania sprzedaży towarów na rzecz klienta, które następnie zostały zwrócone, ma on prawo do dokonania odpowiedniego wpisu w prowadzonej ewidencji.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z dnia 28 lutego 2017 roku nr 2461-IBPP3.4512.79.2017.1.EJ.

Sytuacja Podatnika

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej i hurtowej, jest czynnym podatnikiem VAT, sprzedaż detaliczną dla osób fizycznych Wnioskodawca ewidencjonuje w kasie fiskalnej. W ramach działalności Wnioskodawca prowadzi sprzedaż internetową i w niektórych przypadkach kupujący zwracając zakupiony towar nie dostarczają przy zwrocie paragonów fiskalnych. Dokonując korekty sprzedaży Wnioskodawca wystawia protokół zwrotu, który ujmuje w ewidencji zwrotów prowadzonej na podstawie § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 14 marca 2013 r. w sprawie kas rejestrujących. W przypadku gdy klient nie posiada paragonu sprzedaży do ewidencji dołącza oświadczenie klienta o odstąpieniu od umowy, dowód sprzedaży wydrukowany z systemu aukcyjnego oraz wydruk przelewu zwrotu środków pieniężnych klientowi.

Wątpliwość Wnioskodawcy dotyczy kwestii czy w przypadku zwrotu towaru przez klienta, który nie posiada paragonu fiskalnego dokumentującego dokonanie sprzedaży tego towaru, można wykorzystać inne dokumenty potwierdzające fakt sprzedaży.

Stanowisko Dyrektora

Należy zauważyć, że paragon fiskalny stanowi dla nabywcy dowód dokonania zakupu (z którym wiążą się m.in. uprawnienia rękojmi i gwarancji), natomiast dla sprzedawcy bezsporne potwierdzenie tożsamości towaru w przypadku np. jego zwrotu.

W związku z tym, że kasa rejestrująca nie pozwala na korektę danych zapisanych w pamięci fiskalnej (tj. po wydrukowaniu paragonu), to w takim przypadku należy prowadzić odrębną ewidencję. Ewidencja ta zgodnie z § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 r. sprawie kas rejestrujących musi zawierać datę sprzedaży, nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy, termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi, wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wartość podatku należnego – w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży, zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wartość podatku należnego – w przypadku zwrotu części nal...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.