Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

OŚWIATA I KULTURA , INNE INTERPRETACJE I ORZECZENIA , KASY REJESTRUJĄCE

6 października 2014

Zwrot biletów wstępu a ewidencja przy zastosowaniu kasy fiskalnej

0 1178

Podstawą do dokonania pomniejszenia podstawy opodatkowania i wykazania jej w deklaracji miesięcznej z tytułu zwrotu biletów jest prowadzenie odrębnej ewidencji, pozwalającej na skorygowanie obrotu zarejestrowanego na kasie fiskalnej.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z 17 września 2014 roku nr ITPP1/443-686/14/AJ.

Sytuacja Podatnika

O wydanie indywidualnej interpretacji do organu podatkowego zwróciło się Centrum, które jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej sprzedaje bilety uprawniające nabywcę do zwiedzania Centrum. Bilety są opodatkowane stawką 8%. Sprzedaż biletów na rzecz osób fizycznych jest ewidencjonowana za pomocą kasy rejestrującej. Zwrot należności klientom za zakupione bilety następuje na podstawie biletu oraz dokumentu potwierdzającego zakup czyli paragonu fiskalnego lub faktury.

Dokonane zwroty ujmowane są w odrębnej ewidencji pozwalającej na skorygowanie obrotu zarejestrowanego na kasie fiskalnej. Na paragonie, fakturze oraz biletach znajduje się kod kreskowy, po którym transakcja jest identyfikowana w systemie, np. skanując bilet Centrum może zidentyfikować dokument, który został do niego wystawiony i odwrotnie, skanując paragon jest w stanie ustalić, które bilety zostały sprzedane. Do dokonania zwrotu biletów niezbędne są bilety oraz dokument potwierdzający dokonanie zakupu. Po ustaleniu liczby zwracanych biletów klient wypełnia formularz zwrotu biletów.

W przypadku zwrotu na podstawie paragonu, w momencie dokonania zwrotu, zostaje wystawiony nowy paragon dla klienta – na odpowiednią liczbę biletów, tj. liczba biletów zostaje pomniejszona o liczbę zwróconych biletów. Pierwotny paragon zostaje dołączony do wypisanego formularza zwrotu biletów. Wartość zwrotu dokonanego na podstawie paragonu znajduje się w ewidencji zwrotów prowadzonej w systemie sprzedażowym. Widoczny jest tam numer oryginalnego paragonu (pierwszego), numer paragonu wystawionego po zwrocie, data i godzina pierwotnej sprzedaży, data i godzina zwrotu, forma płatności, kwota zwrotu oraz wartość zwracanego paragonu w wysokości pierwotnie zaewidencjonowanej sprzedaży.

W sytuacji zwrotu biletów formularz zwrotu wraz z biletami i paragonem pierwotnym zostaje dołączony do raportu dobowego z danej kasy. Nowy paragon jest wydawany nabywcy. W raporcie dobowym generowanym z systemu sprzedażowego w dolnej jego części widnieje specyfikacja zwrotu z paragonu. Poza tym, zwrot widnieje w prowadzonej w systemie ewidencji zwrotów.

W związku z powyżs...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.