W indywidualnej interpretacji numer IPTPP1/443-985/11-2/MS z 24 lutego 2012 roku Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi wypowiedział się odnośnie konsekwencji rejestracji dla potrzeb VAT Gminy w miejsce Urzędu Miejskiego.
Sytuacja podatnika
Z zapytaniem do organu podatkowego zwrócił się Urząd Miejski, który jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług i który posiada nadany numer NIP. Urząd rozlicza podatek VAT od wszystkich czynności podlegających opodatkowaniu oraz składa miesięczne deklaracje VAT-7. Faktury VAT sprzedaży wystawiane są przez Urząd a na fakturach będących dowodem zakupu jako nabywca również występuje Urząd. Urząd prowadzi również ewidencję obrotu na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej za pomocą kasy rejestrującej.
W związku z tym, że w orzecznictwie ukształtował się pogląd, że to jednostka samorządu terytorialnego, czyli gmina jako osoba prawna winna być podatnikiem podatku od towarów i usług, a nie obsługujący ją urząd będący jednostką budżetową, Gmina planuje wystąpić o n...