Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

Określenie podstawy opodatkowania sprzedaży towaru promocyjnego

Artykuły | 23 listopada 2023 | DODATEK NR 22
0 163

Sprzedaż towaru promocyjnego za symboliczną złotówkę jest dopuszczalna, jeżeli stosowanie tego upustu jest uzasadnione ekonomicznie, nie prowadzi do obejścia prawa, a pomiędzy sprzedawcą a nabywcą nie istnieją powiązania, które miałby wpływ na ustalenie ceny.

Stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej w indywidualnej interpretacji podatkowej z 6 września 2023 r., nr 0114-KDIP1-3.4012.480.2023.1.JG.

Sytuacja Podatnika
Spółka rozpoczęła promocję produktu – polepszacza glebowego używanego do użyźniania gleby roślin nienadających się do spożycia. Promocja polega na dodaniu do każdorazowego zakupu, po znacznie obniżonej cenie, wiaderka pochodzącego z recyklingu z logo Spółki (produkt promocyjny). Spółka ma prawo do odliczenia VAT od zakupu wiaderka. Promocja jest ograniczona w czasie. Spółka chciałby określić cenę za wiaderko w wysokości symbolicznej kwoty 1 zł brutto. Między Spółką a jej Kontrahentami – uczestnikami promocji, nie istnieją powiązania, o których mowa w art. 32 ust. 1 i 2 ustawy o podatku od towarów i usług.

Stanowisko Dyrektora
Dyrektor zauważył, że podatnik ma prawo swobodnie układać swoje interesy tak, aby działalność gospodarcza była dla niego opłacalna pod względem ekonomicznym, w tym stosując znaczne upusty cenowe, jeśli będzie to w jego uznaniu zasadne dla osiągnięcia tego celu. Stosowanie znacznych rabatów jest niedopuszczalne tylko w zakresie, w jakim ma ono służyć tzw. obejściu przepisów prawa i uniknięciu opodatkowania danej czynności. Każdy zastosowany upust powinien być uzasadniony ekonomicznie i prowadzić w końcowym efekcie do osiągnięcia celu jaki został wytyczony dla działalności gospodarczej, tj. zarobku.
Możliwa jest sprzedaż po cenie niższej (nawet znacznie) niż rzeczywista wartość danego towaru, czy usługi. Jedynie w sytuacji, gdy między pod...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.