Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

GMINY I POWIATY , AKTUALNOŚCI , ZAKRES OPODATKOWANIA (art. 5-14) , DOKUMENTACJA (art. 106-112)

11 maja 2016

Refakturowanie kosztów przebudowy ulic

0 886

Gmina obciążając Spółdzielnię kosztami za wykonanie przebudowy ulic na działkach należących do Spółdzielni dokonała czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem VAT, zatem zobowiązana była do wystawienia faktury za wykonaną usługę.

Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 21 kwietnia 2016 roku nr ILPP1/4512-1-77/16-4/NS.

Sytuacja Podatnika

O wydanie indywidualnej interpretacji do organu podatkowego zwróciła się Gmina, która zawarła porozumienie w sprawie wspólnej realizacji inwestycji ze Spółdzielnią Mieszkaniową. Gmina zobowiązała się do przeprowadzenia inwestycji w branży drogowej, tj. przebudowy dróg gminnych – ulic osiedla wraz z infrastrukturą drogową i techniczną. Natomiast Spółdzielnia zobowiązała się do zwrotu części kosztów inwestycji poniesionych przez Gminę. Zwrot tej kwoty nastąpi na podstawie wystawionej przez Gminę faktury. Inwestycja realizowana jest na działkach należących do Gminy oraz na działkach należących do Gminy, ale będących w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni i na działkach stanowiących własność Spółdzielni.

W związku z tym, Spółdzielnia zwróciła część kosztów inwestycji po uprzednim wystawieniu faktury przez Gminę. Gmina wystawiła fakturę VAT i w tej części odliczyła VAT naliczony. Ponadto Gmina wskazała, że wykonanie robót w postaci przebudowy ulic na działkach należących do Spółdzielni Mieszkaniowej Gmina zleciła w imieniu własnym, ale na rzecz osoby trzeciej. Gmina zawarła umowę z wykonawcą robót na wykonanie usługi w postaci przebudowy dróg, a ze Spółdzielnią porozumienie w sprawie podziału pokrycia kosztów inwestycji. Gmina realizuje zadanie, dla którego została powołana tzn. budowa i przebudowa dróg, ale jednocześnie zawarła umowę ze Spółdzielnią, dla której wyświadczy pewnego rodzaju usługę.

W związku z powyższym Gmina ma wątpliwości dotyczące możliwości wystawienia faktury na rzecz Spółdzielni dokumentującej koszty poniesione na przebudowę ulicy na działkach należących do Spółdzielni...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.