Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

ŚWIADCZENIE USŁUG W KRAJU I ZA GRANICĄ , PODSTAWA OPODATKOWANIA (art. 29-32)

4 listopada 2013

Premia pieniężna a VAT

0 935

Wypłacana przez Podatnika na rzecz kontrahenta premia pieniężna z tytułu wartości sprzedaży zafakturowanej dla kontrahenta stanowi zgodnie z art. 29 ust. 4 ustawy o VAT rabat zmniejszający podstawę opodatkowania, który powinien być udokumentowany fakturą korygującą.

Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji indywidualnej z 24 września 2013 roku nr IPTPP2/443-512/13-6/IR.

Sytuacja Podatnika

O wydanie indywidualnej interpretacji do organu podatkowego zwrócił się Podatnik, który zawarł ze swoim kontrahentem umowę, na mocy której kontrahent zobowiązał się do świadczenia na rzecz Podatnika usług polegających na podejmowaniu czynności zmierzających do wzrostu sprzedaży towarów należących do Podatnika celem zwiększenia udziału sprzedającego w rynku towarów handlowych oferowanych przez sprzedającego.

Tytułem wynagrodzenia za świadczone usługi, Podatnik zapłaci kontrahentowi premię pieniężną, której podstawę wyliczenia stanowić będzie wartość sprzedaży netto zafakturowanej dla kontrahenta pomniejszona o dokonane zwroty. W zamian za przyznanie premii pieniężnej nie ma miejsca świadczenia przez kontrahenta usług o charakterze promocyjnym, marketingowym, reklamowym ani też kontrahent nie zobowiązuje się do posiadania pełnego asortymentu towarów Podatnika. Kontrahent świadczy na rzecz Podatnika usługi marketingowe na podstawie odrębnej umowy za wynagrodzeniem w niej ustalonym. W umowie ustalającej zasady przyznawania premii pieniężnej nie są określone jakie działania, w jakim okresie i z jaką częstotliwością mają zostać podjęte przez kontrahenta celem wzrostu sprzedaży produktów Podatnika, tym samym nie ma też zapisów o sposobie potwierdzania tych działań. Przyznanie premii pieniężnej nie jest uzależnione od spełnienia innych warunków takich jak np. odpowiednie eksponowanie przez kontrahenta towarów, czy też reklamy towarów Podatnika. Nie jest również uzależnione od niedokonywania przez kontrahenta nabyć podobnych towarów od innych dostawców. Wypłacana premia pieniężna wyliczana jest w stałym procencie niezależnie od wartości dokonanych obrotów przez partnerów handlowych w danym okresie rozliczeniowym. Jeżeli kontrahent nie dokona zakupów premia pieniężna nie zostanie wypłacona.

Nadto Podatnik jednoznacznie doprecyzował, iż wypłacenie premii pieniężnej nie jest związane ze świadczeniem jakichkolwiek usług na jego rzecz ze strony kontrahenta. Wypłacenie premii pieniężnej uzależnione jest wyłącznie od wartości sprzedaży dokonanej na rzecz kontrahenta.

W związku z powyższym Podatnik zwrócił się do organu podatkowe...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.