Obowiązek podatkowy w podatku VAT z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych i fakturowania powstaje w momencie zaakceptowania naprawy gwarancyjnej.
Stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy w interpretacji indywidualnej z 12 listopada 2014 roku nr ITPP1/443-1035/14/DM.
Sytuacja Podatnika
Spółka zajmująca się handlem maszyn i urządzeniami rolniczymi w ramach umowy dealerskiej zobowiązała się m.in. do zapewnienia technicznej i logistycznej obsługi napraw gwarancyjnych maszyn. Po wykonaniu naprawy gwarancyjnej dealer sporządza odpowiednią dokumentację obejmującą oprócz wskazania danych maszyny i opisu wady wykaz zużytych części i materiałów oraz ilość godzin pracy. Dane te stanowią podstawę rejestracji zadania uznania gwarancji.
Kontrahent może nie uznać zasadności zrealizowanej naprawy gwarancyjnej w całości lub w części. Zakwestionowane zostać mogą np. uprawnienia użytkownika z powodu przyczyn wad, które nie są objęte gwarancją. Chodzi tu o uszkodzenia mechaniczne, niewłaściwe użytkowanie lub zużycie będące normalnym następstwem eksploatacji. Brak akceptacji odnosić się może również do robocizny z argumentacją, że ilość czasu poświęcona usunięciu wady jest zbyt duża. Po weryfikacji żądania uznania gwarancji Klient we wskazanym systemie info...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!
Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.