Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu przychylił się do stanowiska agencji marketingowej, że czynność przekazania nagród uczestnikom programu lojalnościowego stanowi element świadczenia kompleksowej usługi marketingowej na rzecz kontrahenta (wyrok z 23 stycznia 2014 roku; sygn. akt I SA/Po 572/13).
Spółki zajmująca się organizacją i obsługą programów lojalnościowych nabywa i przekazuje uczestnikom programu nagrody. Zwróciła się w interpretacji indywidualnej z zapytaniem czy świadczone przez nią usługi marketingowe mogą zostać uznane za jedno świadczenie i w konsekwencji może stosować jedną stawkę podatku VAT do wszystkich czynności. Dyrektor Izby Skarbowej w odpowiedzi na interpretację uznał, iż Spółka otrzymuje wynagrodzenie za dwie odrębne czynności, tj. za świadczenie usługi marketingowej oraz za odpłatną dostawę towarów, która podlega odrębnemu opodatkowaniu podatkiem VAT.
Wojewódzki Sąd Administracyjny uchylił powyższą interpretację indywidualną. W uzasadnieniu orzeczenia stwierdził, że wszystkie wykonywane przez Spółkę czynności w ramach obsług...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 12 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
- Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
- Nielimitowane konsultacje
- ...i wiele więcej!
Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.