Szukanie zaawansowane

Szukanie wraz z odmianą wyrazów
Wstaw * (gwiazdka) po wpisaniu początku wyrazu
np. podatk*, aby znaleźć podatkami, podatkach itd.

Dokładne dopasowanie
Wpisz wyrażenie w cudzysłowie.
Na przykład: "podatek dochodowy".

Wykluczenie wyrażenia
Wstaw - (minus) przed słowem, które chcesz wykluczyć. Na przykład: "sprzedaż -towar"

Brak wyników

NABYCIE TOWARÓW I USŁUG W KRAJU , ODLICZENIE I ZWROT PODATKU VAT. ODLICZANIE CZĘŚCIOWE (art. 86-95)

2 września 2012

Prawo do odliczenia VAT z faktur za kompleksowe akcje marketingowe

0 953

Podatnikom nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od wartości towarów, których koszt zakupu wliczany jest do wynagrodzenia z tytułu świadczenia kompleksowej usługi marketingowej, a które są nieodpłatnie wydawane klientom.

Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w indywidualnej interpretacji numer IPPP1/443-34/12-2/AS z 10 kwietnia 2012 roku.

Sytuacja podatnika

Producent produktów leczniczych (dalej: Spółka) zlecił innej firmie (dalej: Zleceniobiorca) prowadzenie bezpośredniej i pośredniej promocji swoich produktów. Usługi Zleceniobiorcy obejmują między innymi:

• organizowanie i zarządzanie siecią przedstawicieli medycznych i farmaceutycznych,

• wspieranie opracowania strategii marketingowej dla produktów leczniczych,

• przygotowanie i wdrażanie programów promocyjnych,

• świadczenie usług reklamowych,

• opracowanie i wydruk materiałów promocyjnych,

• zakup materiałów reklamowych,

• reklamy w środkach masowego przekazu (telewizja, radio, prasa, Internet),

• czynności administracyjne i badanie rynku,

• usługi w zakresie public relations w celu promowania produktów leczniczych Spółki i jej wizerunku.

W ramach prowadzonych działań, Zleceniobiorca nieodpłatnie wydaje towary klientom Spółki. Towarami tymi są między innymi:

• materiały reklamowe i promocyjne dla lekarzy i osób prowadzących obrót produktami leczniczymi,

• nagrody, upominki i gadżety dla lekarzy i osób prowadzących obrót produktami leczniczymi,

• artykuły spożywcze serwowane podczas spotkań promocyjnych oraz seminariów, konferencji i kongresów naukowych.

W związku ze świadczonymi usługami, Zleceniobiorca wystawia Spółce co miesiąc fakturę VAT opiewającą na należne mu wynagrodzenie. Wynagrodzenie to jest określane w oparciu o kwotę kosztów bezpośrednich (związanych bezpośrednio z produktami leczniczymi), pośrednich (rozdzielonych na podstawie raportu z rzeczywistym czasem pracy działów marketingowych Zleceniobiorcy) oraz kosztów ogólnych (rozdzielonych zgodnie z metodologią czasu pracy działów marketingowych Zleceniobiorcy). Do niektórych kosztów promocji produktów leczniczych i czynności marketingowych doliczana jest marża.

W związku z tym, Spółka zwróciła się do organu podatkowego między innymi z zapytaniem, czy ma prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur wystawionych przez Zleceniobiorcę w związku ze świadczeniem kompleksowej usługi marketingowej

Decyzja Dyrektora Izby Skarbowej

Organ podatkowy przyznał Spółce prawo do odliczenia VAT od wydatków udokumentowanych opisaną powyżej fakturą VA...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz cyfrowych wydań magazynu
  • Dostęp online do aktualnych i archiwalnych wydań czasopisma oraz dostęp do dodatkowych materiałów
  • Nielimitowane konsultacje
  • ...i wiele więcej!

Jeśli jesteś Prenumeratorem, zaloguj się, aby przeczytać artykuł w całości.